28 marca 2019

Człowiek w potrzebie - cyberprzestępstwo w Kaliningradzie

CYBERPRZESTĘPSTWA
ROSJA

Wczoraj zamieściłam w blogu apel o pomoc dla znajomego Kaliningradczyka, zacnego człowieka, byłego wykładowcę  z kaliningradzkiego uniwersytetu im. Emmanuela Kanta, (apel został już skasowany), na podstawie maila, jaki otrzymałam z jego adresu poczty elektroniczne. Po zamieszczeniu apelu, poinformowałam go o podjętych działaniach. Podobny apel trafił także pod adres naszych wspólnych znajomych.
Mail, który przyszedł pod mój adres poczty elektronicznej

Okazuje się, że to cyberprzestępstwo z wykorzystaniem adresu mailowego mojego znajomego z Kaliningradu. Nigdy o żadną pomoc dla siostry, której de facto nie ma – nie prosił.

Dzisiaj otrzymałam od niego informację o następującej treści:

Szanowna Pani Zofia,
Bardzo dziękuję za odpowiedz, ale żadnej prośby do Pani nie wysłałem. Niestety to zwykły fake. Nie mam siostry Reginy! 
Bardzo dobrze, ze Pani przyjedzie do Kaliningradu i mam nadzieję, że spotkamy się.
Pozdrawiam serdecznie,
Jura Rożkow-Juriewskij

Oraz 
добрый вечер!
Кто-то от моего имени высылает моим знакомым нелепые письма.
Р-Ю



Jednocześnie Jurij Rożkow-Juriewskij  powyższą informacją przekazał  wszystkim adresatom korespondencji (90-ciu osobom).
Ze swojej strony, najserdeczniej przepraszam zarówno pana Jurija  Rożkow-Juriewskiego, jak i moich Gości i Czytelników bloga za podanie nieprawdziwej informacji.
Nie przypuszczałam, że ktoś może być jest aż tak bezczelny, by działać w taki niecny sposób.
Do głowy mi nie przyszło, że to „fake mail”.
Apel o pomoc – skasowałam
Mam nadzieję, że pan Jura zgłosił to bezczelne cyberprzestępstwo stosownym władzom w Rosji.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz