Podczas I Kongresu Morskiego w Szczecinie, kilka miesięcy
temu Janusz Piechociński, wicepremier i zarazem minister gospodarki, publicznie
zapowiedział, że skoro województwo pomorskie ma swego premiera (Donalda Tuska)
to on bierze protektorat nad województwem zachodniopomorskim i będzie je
wspierał we wszelkich działaniach gospodarczych. I słowa dotrzymuje.
W
Szczecinie, obszary objęte wielkimi inwestycjami przemysłowymi weszły do stref ekonomicznych,
na co czekali inwestorzy którzy postanowili nad Odrą w Szczecinie ulokować
swoje wielkie firmy offshortowego przemysłu okrętowego.
Teraz
pokonane zostały kolejne problemy ze zbyt nisko wiszącymi trakcjami
energetycznymi nad Odrą, stanowiącą tor wodny między Świnoujściem z Szczecinem.
Dzisiaj
otrzymałam mailem, powtórzoną także na facebook, informację od premiera Piechocińskiego:
Zachodniopomorskie:
kolejny raz dotrzymałem danego słowa:
PSE i Bilfinger Crist Offshore zawarły umowę w sprawie przebudowy odcinka linii 220 kV Morzyczyn - Police w celu usunięcia kolizji sieci z przebiegiem morskiego toru wodnego Świnoujście - Szczecin.
Przebudowa odcinka linii 220 kV Morzyczyn - Police przesyłowej jest konieczna w związku z inwestycją, realizowaną przez Bilfinger Crist Offshore (BCO) na terenie zakupionym od Szczecińskiej Stoczni Remontowej Gryfia . W nowym zakładzie produkowane będą konstrukcje stalowe, stanowiące elementy fundamentów morskich wież wiatrowych (tzw. fundamenty kratownicowe), o wymiarach 32 m x 32 m x 70 m i wadze ok. 1000 ton każdy. Jeden z odcinków linii przebiegający przez Odrę ogranicza teraz możliwości transportu wielkogabarytowych ładunków droga wodną i przebudowa linii Morzyczyn - Police wyeliminuje tę kolizję.
Porozumienie, zawarte pomiędzy BCO, a PSE, kończy kolejny etap przygotowań do rozpoczęcia szczecińskiej inwestycji. PARP znacząco wsparła proces przygotowania inwestycji , na wniosek MG rząd włączył ten teren w obszar Specjalnej Strefy Ekonomicznej Euro-Park Mielec.
Umowa pomiędzy PSE i Bilfinger Crist Offshore przewiduje skablowanie kolidującego odcinka linii 220 kV i obejmuje kluczowe kwestie związane z jej przebudową, tj.: finansowanie inwestycji, odpowiedzialność stron przy realizacji projektu, a także rozwiązania dotyczące przepływu ładunków wielkogabarytowych w przypadku opóźnień w realizacji inwestycji. Zgodnie z zapisami umowy, usuniecie ograniczeń w transporcie nastąpi w ciągu 2 lat od dnia podpisania umowy z wykonawcą przebudowy. Zakończenie prac planowane jest na początku 2016 roku.
Bilfinger Crist Offshore to spółka celowa utworzona przez: Bilfinger Ingenieurbau GmbH (62,5 proc.), MARS FIZ (32,5 proc.) oraz Crist S.A. (5 proc.). w celu budowy fabryki fundamentów morskich wież wiatrowych w Szczecinie. Do końca 2015 roku BCO ma zainwestować co najmniej 326 mln zł. W pierwszym etapie inwestycja spółka zobowiązana jest do utworzenia 462 nowych miejsc pracy.
kolejny raz dotrzymałem danego słowa:
PSE i Bilfinger Crist Offshore zawarły umowę w sprawie przebudowy odcinka linii 220 kV Morzyczyn - Police w celu usunięcia kolizji sieci z przebiegiem morskiego toru wodnego Świnoujście - Szczecin.
Przebudowa odcinka linii 220 kV Morzyczyn - Police przesyłowej jest konieczna w związku z inwestycją, realizowaną przez Bilfinger Crist Offshore (BCO) na terenie zakupionym od Szczecińskiej Stoczni Remontowej Gryfia . W nowym zakładzie produkowane będą konstrukcje stalowe, stanowiące elementy fundamentów morskich wież wiatrowych (tzw. fundamenty kratownicowe), o wymiarach 32 m x 32 m x 70 m i wadze ok. 1000 ton każdy. Jeden z odcinków linii przebiegający przez Odrę ogranicza teraz możliwości transportu wielkogabarytowych ładunków droga wodną i przebudowa linii Morzyczyn - Police wyeliminuje tę kolizję.
Porozumienie, zawarte pomiędzy BCO, a PSE, kończy kolejny etap przygotowań do rozpoczęcia szczecińskiej inwestycji. PARP znacząco wsparła proces przygotowania inwestycji , na wniosek MG rząd włączył ten teren w obszar Specjalnej Strefy Ekonomicznej Euro-Park Mielec.
Umowa pomiędzy PSE i Bilfinger Crist Offshore przewiduje skablowanie kolidującego odcinka linii 220 kV i obejmuje kluczowe kwestie związane z jej przebudową, tj.: finansowanie inwestycji, odpowiedzialność stron przy realizacji projektu, a także rozwiązania dotyczące przepływu ładunków wielkogabarytowych w przypadku opóźnień w realizacji inwestycji. Zgodnie z zapisami umowy, usuniecie ograniczeń w transporcie nastąpi w ciągu 2 lat od dnia podpisania umowy z wykonawcą przebudowy. Zakończenie prac planowane jest na początku 2016 roku.
Bilfinger Crist Offshore to spółka celowa utworzona przez: Bilfinger Ingenieurbau GmbH (62,5 proc.), MARS FIZ (32,5 proc.) oraz Crist S.A. (5 proc.). w celu budowy fabryki fundamentów morskich wież wiatrowych w Szczecinie. Do końca 2015 roku BCO ma zainwestować co najmniej 326 mln zł. W pierwszym etapie inwestycja spółka zobowiązana jest do utworzenia 462 nowych miejsc pracy.
Janusz Piechociński.
***
I tak trzymać Panie Premierze!
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz