07 października 2013

Wsiewo charoszewo Mister President!

Dzisiaj obchodzi  61 urodziny prezydent Federacji Rosyjskiej - Władimir W. Putin. 
Dlatego pozwalam sobie skierować  pod jego adresem 
kilka osobistych słów z tej okazji.

Pod koniec września Panie Prezydencie 
miałam okazję zobaczyć po raz pierwszy Pana Ojczyznę. 
Byłam i w Moskwie i na dalekiej Północy w Kirowsku, a potem jeszcze dalej na wschód, w zakładach górniczo-przetwórczych Olenij Ruczej Północno-Zachodniej Kompanii Fosforowej  należacych do firm Grupy Acron SA. W tym samym czasie, gdy Pan także wizytował  północne rejony  Rosji. 
Można powiedzieć, że byliśmy w tym samym czasie oddzieleni setkami km na tym samym równoleżniku poza kołem podbiegunowym a potem kilometrami w Moskwie. 
Widziałam Rosję bogatą i biedną. Taką, która z trudem dźwiga się po upadku ZSRR i chlubi  tradycjami z czasów minionych, i tą nową, bogatą Rosję, w której  prywatny biznes rosyjski buduje od zera nowoczesne, na światowym poziomie  zakłady produkcyjne.
Przeleciałam galopem przez Plac Czerwony, wysłuchałam Kremlowskich Kurantów, wypiłam lemoniadę w GUM,  jechałam metrem przez zabytkowe stacje, zawitałam na Arbat, byłam w Teatrze Bolszoj i odpoczywałam na daczy w dalekiej tundrze. 
Rozmawiałam z oligarchami i przypadkowymi farmaucentkami w aptece, inżynierami-górnikami, przedstawicielami administracji obwodu murmańskiego, miłą lekarką i potomkiem Polaków, który na dalekiej Północy Rosji znalazł swoje miejsce na świecie i jest zadowolony z życia. 
Pogawędziłam ze starym popem w starym moskiewskim monastyrze i cudowną staruszką sprzedającą mi w nim piękną rosyjską porcelanę.  
To wszystko zajęło mi zaledwie kilkadziesiąt godzin, odliczając czas podróży, snu i posiłków. Zdecydowanie za mało..... 
Panie Prezydencie, 
Pana Ojczyzna zrobiła na mnie ogromne wrażenie - jest przepiękna i ma cudownych ludzi. I bardzo wiele jest jeszcze w niej do zrobienia, poprawienia, zmodernizowania. Jak w każdym innym zresztą kraju, który odbudowuję swoją potegę po upadkach i złym zarządzaniu państwem .
Dlatego życzę Panu, 
Panie Prezydencie 
z okazji urodzim - wytrwałości w modernizowaniu Rosji, tego co u nas w Polsce nazywa się - by się chciało - chcieć. Bo moim zdaniem, tego Pana Ojczyzna własnie od Pana - potrzebuje. 

Wszystkiego najlepszego Panie Prezydencie.
С Днем Рождения мистер президент.


6 komentarzy:

  1. Wszystkiego najlepszego dla Pana Prezydenta Putina. Oby jak najdłużej ten wybitny Polityk służył swojej wielkiej, wspaniałej Ojczyźnie.Zasługuje Pan Prezydent na pokojowego Nobla i wdzięczność wszystkich ludzi na planecie za brak agresji USA na Syrię.
    Niech Bóg Panu błogosławi!

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękne życzenia Pani Zofio, gorące i od serca.
    Nie wiem czy jubilat osobiście je przeczyta ale pewnie by się ucieszył.
    Na marginesie – podobnych życzeń trudno oczekiwać od p. red. M. Przełomiec z programu "Studio Wschód" TVP Info.
    Dlatego właśnie ona dostała odznaczenie od min. R. Sikorskiego, a Pani nie.
    Obawiam się że Pani szanse zmalały teraz jeszcze bardziej.

    OdpowiedzUsuń
  3. Drigi panie Bobrze - uchowaj mnie Panie Boże od odznaczeń z rąk ministra Radka!
    Żeby komuś składać życzenia, trzeba go przynajmniej lubić, a moja koleżanka Maria - lidera Rosji nie lubi.
    Natomiast Rosjanie pamiętali o jej urodzinach, zachowali się szalenie elegancko i na swoje 50-lecie od spółki ACRON z rąk wiceprezesa dostała w Moskwie koszyk róż!
    Ja róż Putinowi do Indonezji nie wyśle, gdzie w tej chwili sie znajduje, ma tam kwiecia przepięknego w bród, a życzenia mogę.
    Zwlaszcza teraz, gdy mam za sobą wizyte w Rosji i naocznie sie przekonałam jak wiele jeszcze Rosja potrzebuje od madrego prezydenta.

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo miłe i wzruszające. Mam podobne wspomnienia z nieco wcześniejszych lat. I żal po utraconych przyjaźniach. Trochę nadranbiam słuchając rosyjskich programów artystycznych w TV. Na niebotycznym dla nas poziomie. Gorąco pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Putinowi zagrał na gitarze i zaśpiewał happy birthday - gospodarz spotkania, prezydent Indonezji. Oglądałem na youtube.

    OdpowiedzUsuń
  6. Pomylsnosci zycze dla Pana i Rosji.

    Gratuluje za Syrie i za powstrzymanie amerykanskeigo bandziora.

    OdpowiedzUsuń