ŻEGLUGA
ŚRÓDLĄDOWA
PORTY RZECZNE
EUROPA
PORTY RZECZNE
EUROPA
Kilka dni
temu, 25 października, w Strasburgu zebrali się członkowie komitetu
wykonawczego Europejskiej Federacji Portów Śródlądowych (European
Federation of Inland Ports – EFIP) z okazji ćwierćwiecza istnienia tej organizacji. Spotkanie
odbywało się w reprezentacyjnej Salle des Fêtes w Palais du Rhin, na które przybyło
ponad 90 gości z całej Europy, w tym przedstawiciele instytucji europejskich,
państw członkowskich i komisji rzecznych, dyrektorów portów i innych
zainteresowanych stron z sektora transportu. Poprowadzili je
organizatorzy z portu w Strasburgu i Centralnej Komisji Żeglugi na Renie (CCNR).
Obrady w Salle des Fêtes w Palais du Rhin, 25.10.2019 |
Europejska Federacja Portów Śródlądowych
zrzesza prawie 200 portów śródlądowych i władz portowych w 18 krajach Unii
Europejskiej, w także z Polski oraz Szwajcarii, Serbii i na Ukrainie.
Siedziba Federacji mieści się w Brukseli. Federacja aktywnie śledzi wszystkie ważne wydarzenia związane
z polityką UE i reprezentuje porty śródlądowe wobec instytucji europejskich i
innych organów międzynarodowych. Oferuje swoim członkom
możliwość wymiany informacji, wiedzy fachowej i najlepszych praktyk z kolegami
z innych krajów.
Podczas spotkania w Strasburgu, Friedrich Lehr, przewodniczący EFIP zwracał
szczególną uwagę na to, że „jako czynniki umożliwiające zieloną
logistykę porty śródlądowe są w stanie wesprzeć cel gospodarki neutralnej dla
klimatu do 2050 r.”
Marian-Jean Marinescu, koordynator PPE[1] ds. transportu podkreślił natomiast, że „w zwiększaniu udział transportu śródlądowego w transporcie wodnym i kolejowym, porty śródlądowe są niezbędnymi węzłami komunikacyjnymi, które należy wspierać, aby sprostać wszystkim wyzwaniom transportowym”. Nie zabrakło także wystąpień polskich przedstawicieli organizacji unijnych. Paweł Wojciechowski jako koordynator TEN-T zwrócił uwagę, że „porty śródlądowe łączą logistykę europejską przez korytarze TEN-T. Jako węzły multimodalne odgrywają ważną rolę w europejskiej sieci transportowej. Dlatego obecność EFIP w Brukseli jest niezbędna od 25 lat i mam nadzieję, że będzie kontynuowana”.
Marian-Jean Marinescu, koordynator PPE[1] ds. transportu podkreślił natomiast, że „w zwiększaniu udział transportu śródlądowego w transporcie wodnym i kolejowym, porty śródlądowe są niezbędnymi węzłami komunikacyjnymi, które należy wspierać, aby sprostać wszystkim wyzwaniom transportowym”. Nie zabrakło także wystąpień polskich przedstawicieli organizacji unijnych. Paweł Wojciechowski jako koordynator TEN-T zwrócił uwagę, że „porty śródlądowe łączą logistykę europejską przez korytarze TEN-T. Jako węzły multimodalne odgrywają ważną rolę w europejskiej sieci transportowej. Dlatego obecność EFIP w Brukseli jest niezbędna od 25 lat i mam nadzieję, że będzie kontynuowana”.
Bruno
Georges, sekretarz generalny
CCNR, z wdzięcznością odnotował rocznicę EFIP, stwierdzając, że „ścisła i skuteczna współpraca w całym
sektorze i między wszystkimi odpowiednimi podmiotami jest niezbędna do
promowania i utrzymania dalszego rozwoju transportu śródlądowymi drogami
wodnymi po Renie i całej Europa, zapewniając w ten
sposób, że cały sektor osiąga pełny potencjał. Organizacja
o tak ugruntowanej pozycji, jak EFIP, jest nadal wzywana do odgrywania ważnej
roli w tej owocnej współpracy.”
Komitet Wykonawczy EFIP, Strasburg, 25.10.2019 |
Dzień wcześniej, uczestnicy rocznicowego spotkania mieli okazję zwiedzić
port rzeczny w Straburgu i w Kehl. Oba te dwa porty ściśle ze sobą
współpracują, aby zmaksymalizować przepływy handlowe i zapewnić klientom
rozwiązania logistyczne.
Dyrektor portu Straburgu - Jean-Louis Jérôme wyjaśnił, że „działalność portów śródlądowych jest z natury transgraniczna, szczególnie na Renie. Jeśli nie będziesz współpracować z sąsiadami przez granicę, nie tylko utrudnisz własny biznes, ale i cały sektor ”.
Dyrektor portu Straburgu - Jean-Louis Jérôme wyjaśnił, że „działalność portów śródlądowych jest z natury transgraniczna, szczególnie na Renie. Jeśli nie będziesz współpracować z sąsiadami przez granicę, nie tylko utrudnisz własny biznes, ale i cały sektor ”.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz