DOROCZNA NARADA
Stowarzyszenie Portów i
Armatorów Transportu Rzecznego Federacji Rosyjskiej (APSRT- Ассоциации портов и судовладельцев речного транспорта Российской
Федерации) działa od lutego 1995r.i jest niezależną organizacją pozarządową
non-profit, która zrzesza na zasadzie dobrowolności - przedsiębiorstwa
transportu rzecznego (żeglugi śródlądowej). Zostało powołane w celu
koordynowania ich działań związanych z rozwiązywaniem problemów
przewozowo/przeładunkowych, naukowych, technicznych, społecznych i
gospodarczych; do ochrony prawnej, a także do reprezentowania interesów
członków stowarzyszenia w organach publicznych.
W
tym roku, coroczne spotkanie członków stowarzyszenia odbyło się w ostatnich
dniach lipca (27.07) w Chabarowsku nad Amurem, na zaproszenie władz tamtejszego
„Chabarowskiego Portu Handlowego”.
Uczestniczyli w nim przedstawiciele ponad 70 wiodących firm rosyjskiej
żeglugi śródlądowej, zaproszenie przyjęli też przedstawiciele Grupy Inżynierów
Morskich, m.in.: specjalista ds. modernizacji floty - Konstantin Barkanow.
W
ramach spotkania omówiono kwestie związane z rozwojem żeglugi śródlądowej w
całej Rosji, na terytorium Kraju Chabarowskiego i w samym Chabarowsku, omówiono
wykonanie decyzji rządowych w tym
zakresie oraz dekretów prezydenckich dotyczących rozwoju śródlądowych dróg
wodnych.
Konstantin
Barkanow przedstawił sprawozdanie ze wspólnej pracy z członkami stowarzyszenia dot.
programu: "Modernizacja szybkiej floty Rosji", a także przedstawił
projekt statku pasażerskiego Voyage MT, który ma zastąpić statki typu Baikal
typu 646 i 585 i inne na rzekach i zbiornikach wodnych: Ob-Irtysz, Jenisiej i Lena.
NOWA BARKA DO PRZEWOZU ROPY
Stocznia Okskaja w Nowaszino (region Niżnyj Nowogorod), należąca do holdingu UCL, zwodowała 31 lipca br. - piątą już z kolei barkę bez własnego napędu - "Belmaks 5" (projekt ROB20 – P JSC „GTLK”), wykonaną na zlecenie państwowej transportowej spółki leasingowej – JSC GTLK (Государственная транспортная лизинговая компания - ГТЛК) dla petersburskiej spółki spedycyjnej Balmaks. Balmaks otrzyma dziewięć takich barek.
Stocznia Okskaja w Nowaszino (region Niżnyj Nowogorod), należąca do holdingu UCL, zwodowała 31 lipca br. - piątą już z kolei barkę bez własnego napędu - "Belmaks 5" (projekt ROB20 – P JSC „GTLK”), wykonaną na zlecenie państwowej transportowej spółki leasingowej – JSC GTLK (Государственная транспортная лизинговая компания - ГТЛК) dla petersburskiej spółki spedycyjnej Balmaks. Balmaks otrzyma dziewięć takich barek.
Matką chrzestną jednostki
została Irina Mizikajewa, ekspert firmy leasingowej. Pierwszą barkę tego typu spuszono
na wodę w maju tego roku.
Zwodowana jednostka
przeznaczona jest do przewozu produktów ropopochodnych o temperaturze zapłonu +
61C i wyższych. Dzięki podwójnemu poszyciu i podwójnych ścian cystern - ma
zwiększone parametry związane z ochroną środowiska. Barka jest przeznaczona o
pływania po rzekach: Biełaja, Kama i Wołga.
Zwodowana barka i jej matka chrzestna |
Spółka GTLK zawarła umowę na budowę 9 barek o zanurzeniu
od 1,20 m do 2,75 m przeznaczonych do przewozów ładunków płynnych dla spółki Balmaks
- 31 października ub. roku.
Stępka pod pierwszą jednostkę z tego zamówienia - "Belmaks 1"
została położna 22 listopada ub. roku, zwodowana została 19 kwietnia tego roku,
a przekazana do eksploatacji 17 maja. Stępkę, pod piątą z kolei, barkę
położono w ostatnich dniach marca tego roku. Tempo pracy przy tych barkach jest
bardzo duże.
Barka Belmaks 1 w porcie |
Barka "Belmaks 5",
ma długość 118, 79 m, szerokość 22, 80 m a zanurzenie - 2,75 m. Może przewozić
w zbiornikach 6,53 tys. m3 produktów ropopochodnych (maksymalnie do
6,86 tys. m3). Pusta waży 880 t. Jej parametry pozwalają na postawienie projektu w szeregu unikatowych.
Jest to zdecydowanie rekord dla statków
żeglugi śródlądowej. W budowie są kolejne trzy tego typu barki.
***
* Stocznia „Okskaja” - to nowoczesne przedsiębiorstwo
stoczniowe, będące częścią VBTH z międzynarodowej Grupy Transportowej UCL
Holding. Dyr. generalnym stoczni jest Władimir Kiulikow.
Stocznia
buduje przede wszystkim statki o średnich tonażach pod ładunki płynne (olejowe)
i masowe suche, statki kontenerowe, statki specjalistyczne oraz barki. W 2015
roku stocznia „Okskaja” stała się drugim, co do wielkości przedsiębiorstwem
stoczniowym w Rosji pod względem całkowitego tonażu zbudowanych statków.
* Universal Cargo Logistics Holding (UCL Holding) - to międzynarodowa grupa transportowa konsolidująca wiele rosyjskich przedsiębiorstw żeglugowych, stoczniowych, kolejowych, przeładunkowych i logistycznych, m.in.: „Pierwaja Gruzowaja Kompania” (Pierwsza Kompania Towarowa), „Port Morski Sankt – Petersburg”, „Terminal Kontenerowy St. Petersburg”, „Uniwersalny Kompleks Przeładunkowy”, „Morski Port Handlowy Tuapse”, „Morski Port Handlowy Taganrog", „Wołżańskie i Północno-Zachodnie Przedsiębiorstwo Żeglugowe”, firma spedycyjna „V.F. Cysterna ", przedsiębiorstwo budownictwa okrętowego "Stocznia Okskaja".
* Universal Cargo Logistics Holding (UCL Holding) - to międzynarodowa grupa transportowa konsolidująca wiele rosyjskich przedsiębiorstw żeglugowych, stoczniowych, kolejowych, przeładunkowych i logistycznych, m.in.: „Pierwaja Gruzowaja Kompania” (Pierwsza Kompania Towarowa), „Port Morski Sankt – Petersburg”, „Terminal Kontenerowy St. Petersburg”, „Uniwersalny Kompleks Przeładunkowy”, „Morski Port Handlowy Tuapse”, „Morski Port Handlowy Taganrog", „Wołżańskie i Północno-Zachodnie Przedsiębiorstwo Żeglugowe”, firma spedycyjna „V.F. Cysterna ", przedsiębiorstwo budownictwa okrętowego "Stocznia Okskaja".
* PAO CTLC (Государственная
транспортная лизинговая компания - ГТЛК), jest największą firmą leasingową
w Rosji. Prowadzi leasing środków transportu lotniczego, wodnego i kolejowego, dla
energooszczędnego transportu pasażerskiego
oraz leasing specjalistycznego sprzętu dla krajowych przedsiębiorstw
transportowych, a także zajmuje się inwestowaniem w rozwój rosyjskiej
infrastruktury transportowej. Jedynym udziałowcem spółki jest Federacja
Rosyjska reprezentowana przez Ministerstwo Transportu Federacji Rosyjskiej.
Według stanu
na 30 czerwca 2018 r. wartość portfela leasingowego GTLK przekroczyła 803
miliardy rubli. ГТЛК posiada oceny kredytowe kategorii double B z trzech
wiodących międzynarodowych agencji ratingowych, a także rating w skali krajowej
"A (RU)" - od agencji ACRA.
Zgodnie z założeniami
państwa - GTLK jest instrumentem realizacji polityki państwa w zakresie
zarządzania i zrównoważonego rozwoju branży transportowej w Rosji, zapewnienia
realizacji pomocy państwa dla sektora transportu, tworzenia efektywnej
infrastruktury transportowej, przyciągania inwestycji pozabudżetowych,
wspierania krajowej inżynierii transportowej.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz