01 sierpnia 2019

Krutoj


Prezydent Władimir Putin i kompozytor Igor Krutoj
Lubię rosyjskich kompozytorów i to nie tylko muzyki poważnej. Mam w swojej płytotece Okudżawę, za którym przepadam, zwłaszcza za jego piosenkami o Arbacie,  i zbiory piosenek zespołu „Ljube”. Są pieśni Wysockiego, za którym natomiast  specjalnie nie przepadam, i pieśni do muzyki Aleksandry Pachmutowej z ulubionym „Rosyjskim  walcem”. Oczywiście mam płyty z nagraniami Chóru Aleksandrowa, ale są one poza wszelką konkurencją!

Ale moim największym odkryciem ostatnich czasów jest Igor Krutoj
Trafiłam na niego przez przypadek, szukając  utworów w wykonaniu słynnego rosyjskiego barytona – Dymitra Chworostowskiego. 
Udało mi się znaleźć w rosyjskich księgarniach wysyłkowych dwupłytowy album „Dieżawju” (Deja vu) z pieśniami do muzyki Igora Krutoja w wykonaniu genialnego śpiewaka. I tak poznałam kunszt kompozytorski Igora Krutoja.
Często słucham tego albumu. Piękna muzyka i wspaniały głos śpiewaka działają na mnie spokojem i harmonią, dają mi chwile odprężenia i psychicznego relaksu, budują pozytywne, ciepłe emocje.
Szerzej o tym piszę: 

Kilka dni temu kompozytor świętował swoje 65. urodziny. Otrzymał też specjalne gratulacje od prezydenta Rosji, który docenił nie tylko jego talenty muzyczne czy pianistyczne, ale także działalność w organizacjach humanitarnych , wspieranie młodych talentów i „osobisty wkład w popularyzację najlepszych narodowych tradycji światowej sztuki wykonawczej”.Życzę zdrowia, siły i inspiracji do realizacji planów”, dodał Władimir Putin. 
Przyłączam się do tych życzeń.

***

Musical „Deja Vu” (Dieżawju) 
z muzyką Igora Krutoja do tekstów Lili Winogradowej
 w wykonaniu Dymitra Chworostowskiego,
pełen, ponad dwugodzinny zapis musicalu, 
zaprezentowanego na Kremlu 
w listopadzie 2009r.
https://www.youtube.com/watch?v=XTp9qCJvLhU
Moja ulubiona pieśń z tego musicalu - „Hymn życia”:

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz