Dzieło stoczniowców z Charabowska |
Stocznia w Chabarowsku (Habarowskij Sudostroitielnyj Zawod) zaprojektowała i
zbudowała nowy typ (A45-2) szybkiego statku pasażerskiego, pływającego na
poduszce powietrznej. Może zabrać na pokład 100 pasażerów, przy jego obsłudze
potrzeba maksymalnie 5 osób załogi.
Statek jest przeznaczony do żeglugi
na wewnętrznych wodach terytorialnych Rosji, na trasach do długości do 650 km. Przeznaczony
jest do żeglugi dziennej, przy temperaturze powietrza od -50 C do +
340 C, wilgotności względnej do 70%, po akwenach wolnych od lodu w okresie nawigacyjnym. Jednostka odpowiada
wymaganiom żeglugi śródlądowej wg kryteriów
Rejestru Statków FR.
Jego długość wynosi 32 m, wg
KVL – 26 m. szerokość 6 m. Uzyskuje prędkość 70 km/godz. Przez zastosowanie
nowatorskich rozwiązań technicznych (dwa Redany i
automatycznie sterowane intertseptor) pozwala mu zwiększyć hydrodynamikę poślizgu
o ok. 20-25%.
Jednostkę wyposażono m.in. w
kooperacji z zachodnimi firmami,
produkującymi na potrzeby przemyslu stoczniowego. Statek posiada dwa silniki diesla 12V 2000M72 z
niemieckiej firmy MTU, niemieckie są też
tzw. redukcje ZF 3050 z firmy ZF. Kompleks napędowy jest produkcji rosyjskiej.
Instalacja zasilania jest
oparta na dwóch generatorach wysokoprężnych
Nanni Diesel z Francji. Holenderskie są kotły
(F.Kobola).
W.Putin na mostku nowego statku, |
Dzisiaj rano (2 września), z udziałem
gubernatora Chabariowska (Wiaczesława Szporta), wicepremiera FR (Jurija Trutniewa) ministrów przemysłu i
handlu (Denisa Manturiwa) i transportu (Maksima Sokołowa) oraz prezesa Rosyjskiej
Korporacji Stoczniowej (Aleksieja Rachmanowa) zademonstrowano go prezydentowi Władymirowi Putinowi.
Stocznia w Chabarowsku
specjalizuje się w produkcji statków rybackich (kutry), szybkich statków
pasażerskich dla potrzeb żeglugi śródlądowej (statki pasażerskie na poduszce powietrznej),
różnego rodzaju łodzi motorowych i jednostek patrolujących, pływających pontonów
i pomostów oraz holowników morskich i jednostek wojskowych.
Mimo sankcji ekonomicznych, przemysł okrętowy w Rosji, zwłaszcza na jej Dalekim Wschodzie - korzystnie rozwija się i to w kooperacjami z firmami zachodnimi.
Mimo sankcji ekonomicznych, przemysł okrętowy w Rosji, zwłaszcza na jej Dalekim Wschodzie - korzystnie rozwija się i to w kooperacjami z firmami zachodnimi.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz