TADEUSZ
MAZOWIECKI
18.04.1927 – 28.10.2013
Polityk i publicysta
Ostatni premier PRL
i pierwszy III Rzeczypospolitej
(1989 – 1990)
Współtwórca i przewodniczący
Unii Demokratycznej i Unii Wolności
Poseł na Sejm PRL III-V kadencji
I Sejm RP – I-III kadencji
(1991 -2001)
Doradca Prezydenta RP
ds. polityki krajowej i zagranicznej
(od 2010 r.)
Kawaler Orderu Orla Białego
Dla
mnie – wzór polityka państwowca
Ostatni
raz miałam zaszczyt rozmawiać
z Tadeuszem
Mazowieckim podczas
Polsko-Niemieckich
Dni Mediów w Szczecinie
18
czerwca 2009 r.
Na
zawsze pozostanie w mojej pamięci
R.I.P.
.
Dzisiaj Miller w wywiadzie z Piaseckim w RFM MF wspomina, jak młodzi funkcjonariusze straży granicznej poniewierali Tadeuszem Mazowieckim na bramce w porcie lotniczym. Był świadkiem zdarzenia. Dla nich ktoś taki już się nie liczył. Zostali wychowani na nowych wartościach.
OdpowiedzUsuńTe nowe "wartości" to naruszanie godności drugiego człowieka I pokazywanie siły przez swoja funkcję, w tym przypadku pogranicznika. Cecha ludzi niedowartościowanych.
OdpowiedzUsuńNa bramkach lotniczych czasami dzwoni samoczynnie sygnał i mechanizm sam wybiera do sprawdzania delikwenta. Trafiło być może na Mazowieckiego. Zdarza się.
Ciekawe na jakim lotnisku to było, polskim?
To było na polskim lotnisku.
OdpowiedzUsuńMazowieckiemu kazano zdjąć buty i pasek do spodni.
Pożalił się że za chwilę mu spodnie opadną.
Był bardzo nieporadny (wiek).
Miller próbował interweniować zwracając młodym ludziom uwagę - panowie przecież to jest Tadeusz Mazowiecki.
Nie odniosło to skutku.
Spotkał się z zimną ripostą - takie są przepisy.
Nadgorliwość, ale rzeczywiście takie są przepisy. Pasek zdejmuje się rytualnie, czyli zawsze. Nigdy, odkąd sa bramki, nie darowano mi paska. Na różnycbh lotniskach - w Brukseli, Berlinie, w Polsce (lotnisko międzynarodowe i krajowe), ostatnio w Moskwie.Zawsze trzeba było zciagać, bo bramka "piszczała". Wszyscy zdejmowali paski, bez wyjatku. Buty mężczyzni - też.Panie wyrywkowo. Jak na razie tylko raz musiałam zciągać.
OdpowiedzUsuńTe przepisy są oblgatoryjne, praktycznie na wszystkich lotniskach międzynarodowych. Mają zapobiegać ew. atakom terrorystów w powietrzu.